Psycholog
mgr Justyna Molenda
Ukończyłam studia jednolite magisterskie na kierunku Psychologia, specjalność: kliniczno – sądowa Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz studia podyplomowe: Przygotowanie pedagogiczne Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
Swoje kompetencje podnoszę uczestnicząc regularnie w szkoleniach.
Oferuję:
- Opracowywanie programów terapeutycznych dla dzieci od 1 do 9 r.ż.
- Prowadzenie diagnozy wstępnej oraz terapii dzieci i młodzieży (do 15 roku życia).
- Diagnozę gotowości szkolnej.
- Trening umiejętności społecznych.
- Pomoc psychologiczną dla rodziców i opiekunów dzieci w formie konsultacji.
- Prowadzenie zajęć o charakterze profilaktycznym, edukacyjnym i adaptacyjnym.
- Prowadzenie zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z zakresu psychologii.
- Naukę czytania metodą sylabową.
W pracy terapeutycznej istotna jest dla mnie autentyczność i relacja. Wierzę, że jest to podstawa dobrej wpsółpracy z klientem. Na pierwszym spotkaniu ustalamy formę oddziaływań terapeutycznych, w zależności od zgłaszanego problemu. Częstym powodem niepokoju rodzica jest trudność w relacjach społecznych dziecka, zaniżona samoocena, depresja, lęk, ból. W mojej pracy często odwołuje się do terapii poznawczo – behawioralnej. Jej głównym założeniem jest wzmacnianie samoświadomości, ułatwianie samozrozumienia i doskonalenie samokontroli dzięki odpowiednim technikom CBT. Terapia poznawczo – behawioralna pomaga rozpoznawać myśli i przekonania dysfunkcjonalne i zastępować je myślami wyważonymi, które zakładają siłę i powodzenie.
Na spotkaniach zajmujemy się:
- rozpoznawaniem myśli, uczuć i zachowań
- poszukiwaniem myśli automatycznych
- odnajdywaniem błędów w myśleniu
- uczeniem się myślenia zrównoważonego
- rozpoznawaniem przekonań pierwotnych
- nauką kontrolowania swoich myśli
- nauką odkrywania swoich uczuć
- nauką kontrolowania swoich uczuć
- technikami zmiany zachowania
- nauką radzenia sobie w trudnych sytuacjach
Taką formę spotkań proponuję dzieciom w wieku od 7 do 15 lat.
***
Ukończyłam szkolenie i uzyskałam uprawnienia do wykorzystania testu KARTY OCENY ROZWOJU PSYCHORUCHOWEGO – KORP do diagnozy w wieku od 1 miesiąca do końca 9 roku życia:
- rozwoju ruchowego,
- motoryki precyzyjnej i lateralizacji,
- spostrzegania wzrokowego i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- komunikowania się i mowy,
- emocji i relacji społecznych,
- funkcji behawioralnych,
- umiejętności przedszkolnych (karty dla dzieci w wieku od 3,0 do 5,11 r. ż.),
- umiejętności szkolnych (karty dla dzieci w wieku od 6;0 do 9,11 r. ż.).
***
Ukończyłam szkolenie i uzyskałam uprawnienia do wykorzystania kwestionariusza KART OCENY ZACHOWANIA i EMOCJI:
- sen;
- wydalanie;
- odżywianie;
- samodzielność;
- nawyki;
- aktywność ruchowa i napęd;
- poziom impulsywności, koncentracja i uwaga;
- emocje;
- zachowanie (wzorce behawioralne);
- relacje społeczne.
***
Ukończyłam szkolenia:
- Niedyrektywne formy terapii Dziecka z autyzmem, Maltańskie Centrum Pomocy Dzieciom i ich Rodzinom
Terapia dziecka z autyzmem, mgr Ewelina Ciarka - Dziecięca złość – dorosła złość, mgr Joanna Serwińska
- Wczesna interwencja logopedyczna, mgr Magdalena Putyra
- Kształtowanie rozwoju emocjonalno – społecznego dziecka w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym – problemy i sposoby wspomagania, mgr Elżbieta Bogacz
- Kształtowanie rozwoju emocjonalno – społecznego dziecka w wieku przedszkolnym – problemy i sposoby wspomagania, mgr Anna Bogacz – Rybczak
- Nauka czytania - od sylaby do zdania, mgr Elżbieta Konopacka
- Karty Oceny Słuchu Fonemowego – KOSF – test do badania słuchu fonemowego u dzieci w wieku od trzech do siedmiu i pół lat. Percepcja mowy i rozwój słuchu u dzieci, mgr Joanna Gruba
- Karty Oceny Gotowości Szkolnej – KOGS – test do diagnozy gotowości szkolnej dzieci kończących edukację przedszkolną. Ocena wiedzy i umiejętności, mgr Bożena Gubała
- Zaburzenia psychiczne dzieci I młodzieży w wieku dorastania, Stowarzyszenie na rzecz rozwoju psychiatrii “Adiutare”
mgr Bartosz Choiński
Ukończyłem jednolite studia magisterskie na kierunku Psychologa - Uniwersytet Gdański
oraz studia podyplomowe:
1. Mediacje sądowe i interwencja kryzysowa Uniwersytet Gdański
2. Psychologia dzieci i młodzieży – wspomaganie rozwoju SWPS
Dodatkowe kursy i uprawnienia:
1. Kurs Arteterapii uprawniający do prowadzenia warsztatów w formie indywidualnej lub grupowej.
2. Certyfikat ukończenia szkolenia i uprawniający do posługiwania się kwestionariuszem Karty Oceny Zachowania i Emocji - KOZE
3. Certyfikat ukończenia szkolenia i uprawniający do badania narzędziem Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego - KORP
Oferuję pomoc psychologiczna dla dzieci/ młodzieży oraz rodziców/opiekunów w formie konsultacji i warsztatów.
Prowadzę zajęcia o charakterze profilaktycznym, edukacyjnym i adaptacyjnym.
Udzielam wsparcia dzieciom jak i rodzicom. Spotkania odbywają się w atmosferze szacunku. Poprzez uważne słuchanie i wzajemne zadawanie pytań.
Celem spotkań jest:
• odzyskanie równowagi emocjonalnej i przekonanie że ma się wpływ na swoje życie
• uzyskania wsparcia i narzędzi do budowania satysfakcjonujących relacji
Kiedy warto skorzystać z pomocy:
• istnieje tendencja do częstego wchodzenia w konflikty z rówieśnikami lub domownikami
• występują zachowania niepożądane
• występuje poczucie nieradzenia sobie z codziennością
• w związku z kryzysami emocjonalnymi wynikającymi np. z utraty pracy, rozstania z partnerem,śmiercią bliskiej osoby
• kiedy występują trudności w relacjach
• pojawiają się kłopoty w związku
©Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nutka 2022.